Oferta zajęć

Diagnoza logopedyczna

Podczas diagnozy logopeda przeprowadza wywiad (z rodzicami dziecka lub dorosłym pacjentem), ocenia sprawność i budowę anatomiczną narządów mowy, wymowę, a także poziom rozwoju językowego. Terapeuta omawia wyniki diagnozy i nakreśla ogólny plan terapii logopedycznej.

Celem pierwszego spotkania jest rzetelne zapoznanie się z potrzebami pacjenta. Przeprowadzam solidne badanie i wywiad dzięki któremu możliwe jest sporządzanie dokładnej diagnozy opisowej oraz sformułowanie programu  terapeutycznego. Odpowiednio wczesne wykrycie zaburzenia przynosi wymierne wyniki w pracy terapeutycznej.

Terapie i treningi

Terapia logopedyczna

Terapia prowadzona jest indywidualnie i polega na realizacji zadań zawartych w indywidualnie przygotowanych programach terapeutycznych.

Metody używane przy pracy z pacjentami dostosowane są do ich potrzeb i możliwości. Swoją terapię prowadzę w oparciu o najnowsze oprogramowania multimedialne firmy Edu Sensus, Eduterapeutica, mTalent, Autilius, Komlogo i wiele innych pomocy dydaktycznych. W gabinecie stosowane są nowoczesne metody terapii logopedycznej i pedagogicznej wykorzystujące m.in. założenia Metody Krakowskiej. Terapia prowadzona stacjonarnie lub online dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta. Uczestnicy terapii w gabinecie logopedycznym oraz terapii online otrzymują wszystkie potrzebne materiały ćwiczeniowe.

W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii logopedycznej i pedagogicznej, stale podnoszę swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach i warsztatach poświęconych tematyce logopedycznej, neurorozwojowej i pedagogicznej.

Terapia logopedyczna dotyczy:

  • nieprawidłowej wymowy głoski r
  • nieprawidłowej wymowy głosek s z c dz
  • nieprawidłowej wymowy głosek sz ż cz dż
  • nieprawidłowej wymowy głosek ś ź ć dź
  • seplenienia międzyzębowego
  • i innych zniekształceń głosek (np. l, k – g, t – d, w – f, ł)
  • niezakończonego lub opóźnionego rozwoju mowy
  • dzieci z niedosłuchem
  • afazji, dysfazji dziecięcej, alalii
  • niepłynności mówienia
  • wady wymowy osób z chorobami genetycznymi oraz neurologicznymi (np. Zespół Downa), autyzmem, zespołem Aspergera,

Terapia pedagogiczna

To celowe działanie mające na celu usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych oraz wyrównywanie deficytów rozwojowych.

Skierowana jest do dzieci i młodzieży:

  • z ryzyka dysleksji
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
    czytania – DYSLEKSJA
    dobrego poziomu graficznego pisma – DYSGRAFIA
    poprawności zapisu – DYSORTOGRAFIA
    matematyki – DYSKALKULIA
  • zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową

Trening ortograficzny

Trening sprzyja nauce oraz zapamiętywaniu reguł rządzących polską pisownią, a także jak największej ilości wyrazów z trudnością ortograficzną.

Celem treningu ortograficznego jest:

  • podanie zasad pisowni w sposób przystępny i uporządkowany
  • wzrokowe utrwalanie zapisu graficznego wyrazów
  • wyrównywanie braków w wiadomościach z zakresu ortografii
  • przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym
  • motywowanie uczniów do pracy nad sprawnością ortograficzną

Terapia ręki

Terapia ręki to usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Początkowo terapia zorientowana jest na doskonalenie sprawności obręczy barkowej i kończynach górnych. Później następuje przejście do rozwijania motoryki małej, czyli zdolności manualnych oraz poprawa ruchów precyzyjnych.

W zależności od występujących zaburzeń praca terapeutyczna polega na wzmacnianiu bądź redukcji siły mięśniowej kończyn górnych, stymulacji czucia powierzchniowego i/lub głębokiego, doskonaleniu zdolności chwytu, kontroli wzrokowo-ruchowej oraz koordynacji pracy oburącz. Finalnym stopniem rozwoju umiejętności motorycznych jest grafomotoryka, czyli sprawność manualna ręki podczas czynności związanych z pisaniem oraz rysowaniem.

Skierowana jest do dzieci i młodzieży mających:

  • trudności manualne ( np. wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików)
  • trudności grafomotoryczne
  • obniżony poziom graficzny pisma (np. niekształtne litery, wychodzenie poza linie, mało czytelne pismo, wolne tempo pisania)
  • osłabione mechanizmy równoważne (np. trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze)
  • niezgrabność ruchową
  • nieprawidłową postawę podczas pracy przy stoliku
  • nieprawidłowy chwyt narzędzia piszącego