
Agata Król
Logopeda kliniczny, pedagog specjalny. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku ”Pedagogika specjalna: logopedia kliniczna” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie kontynuuje naukę na studiach podyplomowych na kierunku ”Neurologopedia kliniczna” na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Autorka artykułu „Zabawki „mówiące” w rozwoju mowy dziecka do trzeciego roku życia” (Studia Edukacyjne no. 67, 2022), w którym omawia wyniki badań własnych nad określeniem potencjalnych zagrożeń dla prawidłowego rozwoju mowy dziecka do 3 roku życia wynikających z używania zabawek interaktywnych („mówiących”) zgodnie z zaleceniami producentów.
Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół terapii miofunkcjonalnej, terapii wad wymowy, emisji i afirmacji głosu, logorytmiki oraz neurogennych zaburzeń mowy. Regularnie poszerza swoją wiedzę biorąc udział w szkoleniach oraz konferencjach naukowych.