Agata Król

Logopeda kliniczny, pedagog specjalny. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku ”Pedagogika specjalna: logopedia kliniczna” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie kontynuuje naukę na studiach podyplomowych na kierunku ”Neurologopedia kliniczna” na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.

Autorka artykułu „Zabawki „mówiące” w rozwoju mowy dziecka do trzeciego roku życia” (Studia Edukacyjne no. 67, 2022), w którym omawia wyniki badań własnych nad określeniem potencjalnych zagrożeń dla prawidłowego rozwoju mowy dziecka do 3 roku życia wynikających z używania zabawek interaktywnych („mówiących”) zgodnie z zaleceniami producentów.

Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół terapii miofunkcjonalnej, terapii wad wymowy, emisji i afirmacji głosu, logorytmiki oraz neurogennych zaburzeń mowy. Regularnie poszerza swoją wiedzę biorąc udział w szkoleniach oraz konferencjach naukowych.

Julia Herzog

Logopeda i pedagog specjalny. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku: pedagogika specjalna, logopedia.

Swoją przygodę z edukacją rozpoczęła od pracy na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie (pod swoją opieką miała dziecko ze spektrum autyzmu). Pracowała także jako pomoc nauczyciela w przedszkolu oraz żłobku, odbyła wiele praktyk z zakresu logopedii i pedagogiki specjalnej.

Należy do osób kontaktowych, otwartych, ambitnych, empatycznych oraz cierpliwych. Lubi podejmować wyzwania, konsekwentnie dąży do wyznaczonych przez siebie celów. Praca z drugim człowiekiem przynosi jej wiele satysfakcji, szczególnie, gdy zauważalne są jej efekty. Chętnie pomaga innym i ceni pracę zespołową oraz wzajemne wsparcie, holistyczne podejście do pacjenta.

W logopedii interesuje ją nie tylko praca z dyslalią, ale także trening komunikacji u podopiecznych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, trudnościami rozwojowymi. W kręgu jej zainteresowań znajdują się również terapia miofunkcjonalna, neurogenne zaburzenia mowy. Ponadto ukończyła kurs terapeuty ręki, odbyła wiele szkoleń logopedycznych. Regularnie poszerza swoją wiedzę biorąc udział w różnych formach doskonalenia. W niedalekiej przyszłości planuje kształcić się w zakresie neurologopedii, wczesnej interwencji. Podopiecznym należy poświęcić uwagę i umożliwić poznawanie i doświadczanie świata. Każde z dzieci/osób jest inne, ma odmienne potrzeby, dlatego też w swojej pracy dostrzega indywidualność pacjentów. Największą motywacją do dalszego działania jest dla niej uśmiech podopiecznych oraz ich postępy terapeutyczne.

Wolny czas lubi spędzać aktywnie – na spacerach z psem, a także uprawiając sport. Uwielbia czytać książki, podróżować oraz wędrować po górach.

 

 

Małgorzata Andrzejewska

Pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Pedagogika specjalna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz studia podyplomowe „Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna” oraz „Terapia pedagogiczna”.  Jest certyfikowanym terapeutą ręki i trenerem pisania. Obecnie kontynuuje naukę na kierunku „Integracja sensoryczna”.

Swoją pracę zawodową rozpoczęła jako wychowawca i nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne w przedszkolu integracyjnym.

 Dużo radości i satysfakcji daje jej praca z dziećmi, chętnie podejmuje nowe wyzwania i doskonali swoje umiejętności na różnych kursach i szkoleniach. W relacjach z dziećmi najważniejsza dla niej jest otwartość, cierpliwość, empatia i konsekwencja. Kluczem do sukcesu terapeuty jest również indywidualne spojrzenie na potrzeby każdego dziecka, poszukiwanie właściwych form pomocy dostosowanych do konkretnego pacjenta.

Prywatnie również podejmuje wyzwania wychowawcze jako mama dwójki dzieci.  W czasie wolnym lubi podróżować  i wędrować po górach, uwielbia spędzać czas w Tatrach.

Monika Serek

Psycholog. Absolwentka studiów magisterskich na uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich na kierunku „Psychologia kliniczna i osobowości” w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu oraz na studiach podyplomowych na kierunku „Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów” w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Aktualnie pracuje również jako psycholog w przedszkolu i nieustannie poszerza swoją wiedzę poprzez podejmowanie szkoleń, takich jak „Trener Treningu Umiejętności Społecznych osób z autyzmem i zespołem Aspergera” czy „Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży” oraz wiele innych.

Interesuje się funkcjonowaniem człowieka w społeczeństwie, trudnościami w relacjach interpersonalnych, sposobami radzenia sobie ze stresem oraz kryzysami emocjonalnymi, w tym również rozpoznawaniem swoich emocji i umiejętnością nazywania ich.

Karolina Kowalczyk

Karolina Kowalczyk

Nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego, oligofrenopedagog.

Ukończyła studia z zakresu filologii polskiej i klasycznej. Planuje poszerzyć swoją wiedzę również o metody pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. 

Magdalena Tomczak

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (2007) oraz studiów podyplomowych w zakresie Przygotowania Pedagogicznego (2008). Ukończyła również Podyplomowe Niestacjonarne Studium Metodologii Badań Naukowych na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu (2017).

Jej pasja do Terapii Manualnej Holistycznej rozpoczęła się w 2009 roku, a teraz jako Terapeuta manualny III stopnia kompetencji pracuje w Centrum Terapii Manualnej w Sierosławiu pod Poznaniem. Od 2019 roku prowadzi również indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną.

W pracy jako terapeuta szczególnie interesuje ją tematyka wad postawy u dzieci. Przez 10 lat brała udział w badaniach przesiewowych dzieci szkół podstawowych gminy Tarnowo Podgórne. Efektem tych badań była praca naukowa, która pozwoliła 2021 roku na obronę doktoratu w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.

Również praca ze sportowcami jest częścią jej rozwoju zawodowego. Mechanizm aktywacji mięśnia poprzecznego brzucha oraz struktur dna miednicy fascynuje ją zarówno w wykonywaniu codziennych czynności jak i w wyczynowym sporcie.

Bierze czynny udział w konferencjach, szkoleniach i kursach. Ściśle współpracuje z Instytutem Rakowskiego prowadząc i asystując w kursach Terapii Manualnej, z wyróżnieniem traktując system żuchwowo-gnykowo-czaszkowy. Chętnie uczestniczy jako prelegent na konferencjach o różnej tematyce.

Najważniejsze obszary jej pracy to: wady postawy u dzieci (skoliozy), fizjoterapia stomatologiczna, praca ze sportowcami oraz szeroko rozumiana stabilizacja głęboka tułowia. Prowadziła liczne warsztaty dotyczące różnych zagadnień, takich jak zespoły dysfunkcyjności stawów biodrowych, hiperlordoza szyjna i lędźwiowa oraz dysfunkcje stóp.”

Poza pracą, fascynuje ją język francuski i kultura Francji. W wolnym czasie cieszy się przebywaniem we własnym ogrodzie lub ćwiczeniami Pilates.

"Zaczarowany Zakątek"

Klub Malucha “Zaczarowany Zakątek” to punkt opieki nad dziećmi do lat trzech.
Znajdziecie nas przy ul. Zwierzynieckiej 3, w Trzcielinie 62-070 (gm. Dopiewo)
Klub powstał z pasji i pragnienia sprawiania radości i uśmiechu na dziecięcych buźkach!

Czym się zajmuję?

ZUZA (40)

Terapia logopedyczna

Terapia prowadzona jest indywidualnie i polega na realizacji zadań zawartych w indywidualnie przygotowanych programach terapeutycznych.

ZUZA (38)

Terapia pedagogiczna

Działanie mające na celu usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych oraz wyrównywanie deficytów rozwojowych.

ZUZA (18)

Trening ortograficzny

Trening sprzyja nauce oraz zapamiętywaniu reguł rządzących polską pisownią, a także jak największej ilości wyrazów z trudnością ortograficzną.

ZUZA (32)

Terapia ręki

Usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Obejmuje doskonalenie sprawności obręczy barkowej i kończynach górnych.

ZUZA (33)

Doskonalenie umiejętności społecznych

Przyswajanie pozytywnych wzorców zachowań i trenowanie umiejętności społecznych, poprawa funkcjonowania w grupie społecznej